onsdag 27 februari 2008

Jag trodde du hade svimmat av!

En vanlig kommentar från Lilla P när jag, Stora P, inte hinner med allt i livet. Men nu, äntligen, har jag vaknat. Pytt i pannan är uppäten och äldsta barnet är skjutsat till fritidsgården. Det yngre barnet har fått några godisbitar i kompensation för att storebror får köpa godis där han är i kväll. (Här väntar jag mig en syrlig kommentar från Lilla P om att det inte är bra för barn att allting alltid ska vara rättvist).

Det var jag som kläckte idén om att vi skulle ha en blogg tillsammans den där kvällen för några veckor sedan när vi åt en god middag hos Lilla P´s familj och väntade på att första delfinalen i melodifestivalen skulle börja. "Ska vi inte starta en blogg? Se på alla tonårstjejer som skriver om allt och ingenting och Schulman eller vad de heter och alla kända människor som har en. Hur svårt kan det vara? Vi kallar oss för Systrarna P." Lilla P sa inte så mycket och sedan började melodifestivalen. Efter några dagar hade Lilla P tagit reda på hur man gjorde och se nu är vi igång! Till nästa gång jag skriver ska jag ha samlat mig så mycket att jag kan skriva en liten presentation om mig som matchar Lilla P´s./ Stora P

Inga kommentarer: