fredag 20 augusti 2010

Fredag!

Idag har vi en skön dag hemma tillsammans hela familjen. På måndag börjar skolan och det är dags för lite rutiner igen. Det är välkommet!

Igår fick vi ett brev från skolan. Helt plötsligt, 4 dagar innan skolan börjar meddelas följande. Tvåorna ska delas in i tre klasser istället för att behålla 2 stora klasser. Hur f...n kan man meddela det så sent och utan förvarning? Klasslistorna var klara. För sonens del innebär detta ny lärare, nytt klassrum, bästa kompisen hamnar i annan klass.

Först blev jag skitförbannad. Sen lugnade jag mig och tänkte lite. En klass på 18 elever är bättre än 28. Jag var orolig för vad sonen skulle säga.

Han sa inte så mycket. Först sa han inget om bästa kompisen. Han var glad för att han och grannpojken kom i samma klass (jag inte lika glad för det...).

Jag hoppas verkligen att detta blir bra. I eftermiddag har vi möjlighet att gå till skolan och träffa nya läraren och se klassrummet. Det var ju vänligt...

Skolan i ett nötskal!!

Inga kommentarer: