måndag 29 september 2014

Hur valde du att möta livet idag?

Hur väljer du att möta livet idag?

Textraden slog emot mig idag på morgonen. Den berörde mig. Och den säger verkligen så mycket om tankens kraft. Och vilka möjligheter jag själv har att ta ställning och välja med vilken inställning jag vill leva mitt liv. Det är inte alltid så enkelt som det låter, men om man varje morgon ställer sig frågan så kanske man kan göra ett bättre val. 
Tänk på det imorgon. 

Denna långa måndag gick bra. 12 timmars jobb. Hem och fixa gympakassar, läxor...

Jag ska inte gnälla mer över min förkylning nu. Jag är bättre. Imorgon ska jag ge mig på ett träningspass. Bära eller brista efter en veckas vila. Ska använda fem minuter nu innan jag ska sova att tänka ut en lämplig träningsnivå och övningar tills imorgon. 

Inga kommentarer: