måndag 19 oktober 2015

Varför vänta

Tog tag i livet och tänkte inte vänta till helgen. Ikväll blev det hemmaträning. Trots tidig morgon och lång dag på jobbet fanns det energi kvar. Vet att jag mår så mycket när jag håller igång och sinnet blir positivare. 
Behövde troligtvis min slöa söndag igår. För att tanka ny energi. Bara lata sig. 
Läste precis en tänkvärd artikel på Facebook. Med följande avslutande mening: Som om vila vore en fiende. 
Det är nog precis så det är. Jag lyssnar för det mesta på min kropp och ger mig själv den återhämtning jag behöver. Jag kan lägga mig i soffan när jag kommer hem från jobbet kl 15 och sova en stund. Ta sovmorgon på helgen. Och skita i städningen ibland om jag inte orkar. 
Det är så man måste göra. För att orka med dagens tempo. 
Imorgon väntar en lång tisdag. 
Bäst att sova. 

Inga kommentarer: