tisdag 2 december 2008

Jag är på jobbet!!

Nu är jag upprörd igen! Idag har en fröken från sonens dagis ringt mig på jobbet. Hon skulle bara fråga en sak ang. en teater som sonen och hans kompisar ska spela upp för oss föräldrar. Så långt inget konstigt. Men när jag kommer hem ser jag att de först ringt hit. Tror de att jag lämnar sonen på dagis och sen åker hem? Jag blir så sur. Jag har aldrig någonsin använt barnomsorgen vid andra behov än arbete. Dags att ta ett snack med personalen imorgon. Morr!!!

5 kommentarer:

Yogamamma sa...

Jag tror nog att de bara tog det nummer som stod först, utan att tänka sig för. Fast du vet ju bättre förstås.

Lilla P: sa...

Yogamamma: Nej, jag köper inte det. Förskolepersonal brukar ha bra koll. Talar av egen erfarenhet:)Men jag blir inte klok på hur de tänker.

prylpinglan sa...

nu vill jag veta vad pesronalen kom med för försvar när du morrade till...

Lilla P: sa...

Prylpinglan: Hon som jag pratade med visste inte varför, det var inte hon som ringde. Hon trodde att hon tittat fel. Men återigen påpekade jag att när jag lämnar min son på förskolan är det för att jag ska jobba. Det kanske är ovanligt:)

prylpinglan sa...

ja de e verkligen ovanligt ska du veta. de flesta lämnar ju bort sina barn om dagarna bara för att de ska få vara hemma å blogga eler åka tillstan å shoppa... hahha...
nä men allvarligt, vad tror dom, tror dom att de är de man gör???
skulle man ha råd å vara hemma om dagarna så skulle man väl låtit barnen varit hemma oxå...
de är väl klart att man lämnar barnen på dagis (förskolan) å sen åker till jobbet... å sen skyndar man sig hem för att hämta dem inom rimlig tid å ändå maler samvetet om att man kanske borde hämtat barnen ännu tidigare... är de inte så så säg!