lördag 18 juli 2009

En dag på landet

Igår kväll fick vi ett ryck och bestämde att vi skulle åka till syrran idag. Nu är vi precis hemkomna efter en dag ute på landet hos Stora P med familj.
På förmiddagen tog vi oss en tur ner till badet. Då var det rätt hyfsat väder, men det var blåsigt.

Tre av fyra barn badade och en vuxen. Det var inte jag. Det blev en ganska snabb visit vid sjön. Brrr...
De söta hästarna som går precis vid tomtgränsen.
När vi kom hem från badet dröjde det inte länge förrän det började regna. Det åskade lite också, fast inte så nära. Det är konstigt. Att det alltid ska åska när vi är där.
När det slutat regna gick vi ut i skogen för att plocka blåbär. Man får ju passa på när man är i naturen. Det ska bli en god paj imorgon har jag tänkt.
Så här har Stora P det vid ytterdörren. Fint! I påsen ligger mammas kantareller: )


På kvällen blev det grillning. Här står min svåger och övervakar elden.

Efterrätten blev en specialare. Underst en rulltårtebit, sen glass och grädde, överst blåbär, svarta- och röda vinbär. Gott!
Tack för idag!!
Nu är jag rätt slut så nu är det dags för sängen. Imorgon ska det regna mera...






1 kommentar:

prylpinglan sa...

å va trevligt ni verkar ha haft de! å visst åskar de alltid när man e där... men ni är ju sägert där oftare än vad vi är... är inte riktigt lika långt att åka för er kankse...
å härtarne är don sötaste å blåären de godaste!!!
men du... du får se till att din syster får inloggninges uppgifterna så hon kan logga in å kolla min blogg!

ha de gott//prylpinglan