fredag 10 juli 2009

Öland

Idag har vi varit på Öland en sväng. Med hopp om lite sol och bad. Men när vi klev ur bilen märkte vi att det nästan blåste storm. Sen kom det lite skurar då och då också. Jag hade tänkt att vi skulle bada vid Saxnäs camping. Där höll vi som sagt på att blåsa bort. Så där blev det bara en glass. Vi var förstås tvugna att kolla lite på det fashinerande campinglivet också. Det är helt otroligt. Att folk frivilligt betalar för att bo så trångt. Vad bara gör de där? Vad gör man en kall och blåsig dag som denna? Vi ska aldrig campa!!

Vi hoppade in i bilen igen och körde lite planlöst mot södra Öland. Det blev en hel del Loppisstopp. Jag fyndade 4 tidningar Lantliv för endast 5 kr styck. Vi hamnade i Mörbylånga där vi åt lunch på en lite tattig restaurang.

Framåt eftermiddagen körde vi över till Kalmar igen. Där gick vi en sväng på stan. Jag köpte lite tingeltangel på Indiska som jag ska hänga i trädgården. Vi var vid Kalmars nya konsthall och vid slottet. Mannen blev eld och lågor när det fanns en japansk trädgård där.

Nu dricker vi lite rödvin och är nöjda över dagens utflykt trots att det inte blev riktigt som vi tänkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

utflykter är alltid mysiga! och camping, nej tack, inte för mig/oss heller... :-)

/jennie

Anonym sa...

Visst är det mysigt med utflykter! Men jag tror du har missuppfattat campinglivet lite!!
Man måste inte ligga som packade sillar, man kan ha en egen strandtomt istället. Det har vi haft utanför Åhus nu några dagar. Mysigt! /U