onsdag 6 oktober 2010

Nu går det utför...

Onsdagen avklarad! Då är det nedförsbacke: )

Vilket bra jobb jag har. För det mesta i alla fall. Idag till exempel. Vi har varit på utedag med barnen. Frisk luft i två timmar. Det gör susen det!

Nu är äldste sonen och mannen på innebandy. Mannen ska vara med och kolla på träningen. Efter förra träningen var sonen ledsen. Han klarade inte en övning. Han tyckte det var svårt. Då fick han sitta på bänken och inte vara med. Detta berättade han först i söndags. Då var han ledsen. Jag blev skitförbannad. Så får det bara inte gå till (jag vet ju bara hans version, men jag får tro på den). Därför är mannen med idag och övervakar: )

Vi har ett litet dilemma här hemma. Äldste sonen vill så gärna ha en kattunge. Det är nästan det enda han pratar om. Jag vill också gärna ha, men mannen gillar inte katter. Han har aldrig haft husdjur. Jag har växt upp med många katter. Hur ska vi göra? Visst är det bra för barn att ha husdjur... Diskussionen fortsätter...

2 kommentarer:

prylpinglan sa...

jag kan oxå tänka mig husdjur... men sen e de där om man åker bort... har ni husdjursvakt?

Lilla P: sa...

Vi åker inte bort så ofta. När vi behöver kattvakt hoppas jag att någon snäll granne vill ställa upp: ) Fast det blir nog ingen katt...