torsdag 16 juni 2011

Skolavslutning!

Känns som jag sprungit ett maratonlopp...

Upp tidigt för att fixa iordning mig själv och familjen till dagens skolavslutning. Vädret har varit strålande idag! Efter en mycket fin avslutning i kyrkan gick vi till klassrummet där fröken pratade lite och sedan blev det fika.

Därefter åkte vi en sväng till mitt gamla jobb för att hälsa på. Så roligt att träffa dem igen. Känns inte som ett halvår sedan.

Därifrån åkte vi till mamma för att äta middag. Efter några timmar där åkte vi hem för att göra iordning barnen för kalas. De var bjudna på kalas på leklandet. En spännande upplevelse! Mina barn var de enda "svenska" barnen på detta "arabkalas" som äldste sonen kallade det. Massa barn och vuxna som sjöng och hade skoj inne i discorummet. Härligt med olika kulturer: )

Nu har barnen somnat och jag är sliten. Tur att det är fredag imorgon för nu finns det inte mycket ork kvar...

Inga kommentarer: