måndag 4 mars 2013

Slöseri med tid?

Hemkommen från andra tillfället av adhd-utbildningen. Inte så mycket nytt idag heller. Dagens rubrik var adhd i familjen. Det han föreläste om och det vi diskuterade kändes som självklarheter för mig. Vissa tar mycket plats och har ett stort behov av att få stöd och prata av sig. Nu efteråt tänker jag: är det meningsfullt att gå på utbildningen? Är det slöseri med tid?
Nej, jag tänker så här. Jag kan luta mig tillbaka och tänka att jag redan har mycket kunskap och känner mig trygg i min föräldraroll. Att få det mer bekräftat och att kunna delge andra tips och idéer är mycket värt också. De tuffa stunderna kan det lyfta mig. Det är ändå meningsfullt. Och det är skönt att veta att vi inte är ensamma.

Nu ska jag svänga ihop lite enkel kvällsmat sen bär det av mot ishallen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt tänkt! Bekräftelse på att man gör rätt är också viktigt! Samt kontakten med andra i samma situation... Kan ganska lätt dra paralleller till mig själv.

Kram
/Jennie

Anonym sa...

Jag tror också du tänker rätt! Har haft ungefär samma upplevelse när jag gick föräldrautbildning för föräldrar till barn med utvecklingsstörning. Fast helt plötsligt var det också något som någon annan hade ett förslag till lösning på så båda sidor fanns och båda sidor är viktiga!
Kram U