söndag 30 juni 2013

Havsluft, kökstjänst och lösa hundar

Solen vill inte visa sig idag heller. Sov rätt gott på mitt enkelrum inatt och vaknade vid 7-tiden av den där jädra micron som måste pipa högt fyra gånger när den är klar. Småkusinerna skulle ha välling. Oj vad mycket välling vi värmt i den micron och väckt övriga. Nu är vi i en annan fas. 
Jag har köpt nya skor. Och har även hunnit provgå dem. Njuter av att kunna se havet på mina promenader. Det är vackert även när det är sämre väder. 
De här två dagarna har jag och mannen haft ansvar för matlagningen. Nu lämnar vi med varm hand över det ett par dagar : ) 
Varför finns det så lojt folk som låter sina hundar springa lösa bland husen hur som helst? Rätt som det är dyker det upp en hund på vår baksida och skrämmer barnen. Jag gillar inte heller hundar så mycket. Eller rättare sagt, jag är inte så bra på hundar. Finns bara några som jag gillar. 
Ska bli gott med lite rose' om ett tag : ) 





1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att solen tittar fram och att det blir lite värme. Ingen sol och värme här heller. Det är till att elda en brasa framåt kvällen. Hua.
Har du något gott rosè att rekommendera?
SPJ