tisdag 4 mars 2014

Ljuva hem

Vissa dagar är det extra skönt att bara vara hemma. Särskilt eftersom vi var iväg igår kväll. Så idag har jag hållt mig hemma från 15.30. 
Omotiverad bytte jag om till träningskläder när jag kom hem. Nöjd över att ha gjort det valet även när det tar emot. Blev så mycket piggare efteråt. Är i behov av variation träningsmässigt. Så idag gjorde jag något så simpelt som att vända på mig. Istället för att stå och glo in i vitrinskåpet när jag lyfte skivstången kollade jag ut genom köksfönstret. Och vips, ny energi. Enligt bilden ser det ut som jag mest låg och vilade, men inte då. 
Funderar på om jag ska träna hårt och tungt denna veckan för att sedan ge mig själv en hel veckas vila från styrketräningen. Har hört att det ska vara bra. Frågan är bara om jag klarar abstinensen. Helvila kommer det inte bli. Då måste jag ut och gå istället. 

Inga kommentarer: