onsdag 17 september 2008

Kalasdags

Imorgon ska vi ha lite kalas här i huset. Mannen fyller 35 på fredag. Men lägligt nog ska han iväg och spela golf i helgen och åker fredag morgon. Det kan man ju inte göra när man fyller jämnt. Eller jämnt och jämnt. Det är ju faktiskt ganska ojämnt.

Nu är det så i alla fall. Då får vi fira imorgon istället. Tyvärr kan inte Stora P med familj komma när det blir så på en vardagkväll. Det är synd. Men det blir fyra släktingar som kommer.

Jag ska bjuda på något som en kollega tipsat mig om. Kycklingrullar. Man gör någon slags kycklingröra med kycklingfilé, lök, creme fraiche och sambal olek. Sen lägger man det i tortilliabröd, rullar ihop, lägger på riven ost och skjuts in i ugnen. Därtill sallad och någon sås. Det är alltid lite läskigt att laga nya rätter och bjuda på.

Till efterrätt ska det bli hemmagjord glasstårta. Recept från samma kollega. Jag tror att glasstårtan påminner en hel del om cheesecake. Och hallon till det.

Vattnas det i munnen nu, Stora P?

Glasstårtan ska fixas ikväll och läggas i frysen. Imorgon ska jag sticka från jobbet lite tidigare för att hinna laga maten. Mannen jobbar till 17.30. Gästerna kommer 18.00. Hmmm...

Ikväll vill jag också hinna med att titta på Idol. Jag tycker att den nya juryn är mycket bättre än den gamla.

Just nu leker barnen fantastiskt bra tillsammans. Hoppas att det håller hela helgen när jag ska vara själv med dem. Förhoppningsvis får jag lite hjälp av min mor.

Lilla P

Inga kommentarer: