torsdag 30 september 2010

Fullmatad hjärna

Idag har det varit studiedag på jobbet. Det har varit en toppendag med bra föreläsningar. Förmiddagen handlade om matematik i förskolan. Vi fick många bra tips som jag är sugen på att testa direkt. Tänk om skolan kunde använda förskolans konkreta sätt att jobba med matte. Då skulle garanterat fler barn förstå mer och tycka att matte är kul. I eftermiddags handlade det om experiment. Vi fick göra olika experiment med vatten och luft. Kul och lättsamt! Efter en heldag med så mycket information känner jag mig rätt trött i huvudet, men på ett skönt sätt.

Nu är det helg för min del. Jag har precis varit och handlat så nu är kylskåpet välfyllt igen.

Jag ser fram emot en skön sovmorgon imorgon. Det har jag längtat efter hela veckan.

Inga kommentarer: