måndag 22 november 2010

Då var det dags!

Höstterminens första vab-dag. Idag är jag hemma med yngste sonen. Han var lös i magen på morgonen. Äldste sonen har varit det i helgen, men han är i skolan idag. Jag tror inte det är så allvarligt, men det kändes inte aktuellt att skicka iväg den lille idag.

Det märks att barnen börjar bli stora. Det är långt mellan vab-dagarna nuförtiden. Skönt! Men jag tänker ta vara på denna hemmadagen. Det får bli städning för min del. Vi slarvade med helgstädningen eftersom vi inte varit hemma.

Vår helg har varit helt fantastiskt skön. Vi har haft det lugnt och skönt. Kört runt och kollat på platser som vi tycker om. Lite shopping blev det också. Och promenader längs havet. Annorlunda, så här på hösten. Sköna tv-kvällar, i soffan, under en filt, med ett glas vin. Sovmorgon.

När vi kom hem igår eftermiddag kände jag mig full av energi. Körde 3 maskiner med tvätt, var ute och gick, stekte massor av småplättar och det bästa av allt: jag rensade och sorterade i mina garderober.

Energin finns fortfarande kvar. Bästa att sno på med städningen. Advent närmar ju sig så jag kanske ska kalla det adventsstädning. Fast det hinner nog komma fram nya dammråttor innan det är dags att tända första ljuset.

Inga kommentarer: