tisdag 23 november 2010

Vinden viner...

...men här inne har vi det gott! Det var så skönt i fåtöljen framför brasan att jag somnade till en stund när vi kom hem. En liten power nap.

Undra hur mycket snö det är imorgon när man vaknar? Nu är det riktigt busväder. Skönt att sitta inne och kura. Fast barnen och jag har varit ute och gått en runda ikväll. Kul när man får sällskap, men rundan blir inte så lång när man har barnen på släptåg.

Två kvällar i rad har vi spelat Den försvunna diamanten. Barnen tycker det är jättekul när hela familjen spelar tillsammans. Äldste sonen och jag var på lag. Varje gång håller jag tummarna för att yngste sonen och mannen ska vinna. För husfridens skull. Vår 6-åring är en riktigt dålig förlorare. Men tyvärr. Hans lag förlorade både igår och idag. Igår kväll fick han ett utbrott som varade i 45 minuter. Idag bara 10. Bra träning för honom. För ALDRIG att jag tänker låta honom vinna för att det ska bli lugnt: ) Vi får se om vi spelar imorgon...

Inga kommentarer: