onsdag 8 december 2010

Trött är bara förnamnet

Shit, vilken vecka! Sedan förra onsdagen har det varit ett galet tempo. Förra veckans anställningsintervjuer tog på krafterna. I måndags ringde en av rektorerna och erbjöd mig jobb. Helt otippat faktsikt. Jag tyckte att intervjun kändes luddig. Det var rektorn, tre pedagoger och jag. Mycket folk. Rörigt. Men hur som helst, de ville gärna ha mig. Jag ville tänka till dagen efter. Egentligen inget att tveka om, men jag var tvungen att landa i tanken. Förflytta mig mentalt mellan arbetsplatserna. Dagen efter svarade jag så klart ja! Förskolan ligger på cykelavstånd: ) Till hösten flyttar förskolan till nybygda lokaler. En spännande resa väntar!

Nu har jag begärt tjänstledigt ett halvår. En skön trygghet. Så den 3 januari börjar jag på nytt. Det betyder 7 arbetsdagar kvar på nuvarande jobbet! Lite gaaalet!

Ikväll är jag skittrött. Igår var jag inte hemma förrän 21.15. Vi hade möte på jobbet. I måndags var jag hemma kl. 18 och idag kl. 16.45. En ohållbar situation. Thank God att det är torsdag imorgon: )

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter väldigt spännande ditt nya jobb och dessutom att få flytta till nybygda lokaler.Det ska bli spännande att få höra vad du tycker om de lokalerna!
Roligt för dig Emma att du kommer närmare till ditt jobb,(men du kommer nog att sakna oss.)Och vi kommer att sakna dig.
SPJ