tisdag 4 januari 2011

Mer varm i kläderna

Dag 2 på jobbet. Har känt mig mer hemma idag. Eftersom det fortfarande är ganska lite barn finns det mer tid till att prata med varandra. Det är många pedagoger på samma arbetsplats. Nu har jag fått ett grepp om på vilken avdelning alla hör hemma.

Idag slutade jag kl. 13. Det var så skönt. Idag var det skönt att slippa bry sig om att det snöat en decimeter. Det är en stor fördel att slippa köra 7 mil varje dag.

Så i eftermiddag har jag haft energi nog att plocka iordning den stora tvätthögen som legat i tvättstugan några dagar.

Nu är mannen och barnen iväg och åker skridskor. Jag ska strax fixa kvällsmat. Sen blir det en slö kväll i soffan. Imorgon har jag sovmorgon. Börjar 9.00 och barnen har ingen skola vilket innebär att jag kan lämna 8.45. Inte helt fel!

Inga kommentarer: