söndag 9 januari 2011

Ny organisation!!!

Nytt år - nya tag!

2011 har gett mig ny energi: )

Jag har börjat året bra. Jag rensar, sorterar och organiserar. Idag har jag rensat i en hopplös byrålåda med lite allt möjligt i. Jag har kollat igenom mina fotoalbum och kommit fram till att jag ligger knapp 4 år efter. Satte mig vid datorn och skickade iväg några hundra kort på framkallning. Smidigt och billigt att göra det på nätet. Ska ha mina fotoalbum som hobby ett tag framöver!

Jag har klurat ut en ny strategi här hemma också som ska underlätta vardagslivet. Allt handlar om struktur och disiplin. På söndagar handlar vi maten vi behöver fram till och med torsdag. På torsdag kväll handlar vi maten vi behöver i helgen. Med matsedel blir detta inga problem. Hoppas detta ska underlätta livet och ge oss ett bekymmer mindre nämligen: vad ska vi äta ikväll???


Nu har jag varit så duktig idag att det får räcka. Nu ska jag slappa: )

Inga kommentarer: