lördag 28 februari 2009

Ärva kläder

Ett meningsutbyte som upprepas i vår familj.
Storebror; De här kläderna ska du få ärva av mig.
Lillebror; Ska du dö??
Idag drar jag och storkillen till stan. Det ska bli skönt. Lee-jeans till honom står först på listan och sedan blir det pyjamas och skärp på KappAhl (det kom ju nya rabattkuponger i veckan). Sedan blir det fika på Kullzenska.

Vad fint du gjorde i går Lilla P! Jag antar att du blir överlycklig för de kläder som jag kommer att ha med mig i morgon till mammas födelsedagskalas och som min yngste har växt ur.....
Stora P

1 kommentar:

S@ra sa...

Jag skrev ett inlägg på min blogg om att ärva kläder. Fick en kommentar på att man endast ärver när någon dör. Men jag har alltid sagt "ärva kläder" när barnen får sådana som någon annan vuxit ur.