fredag 27 februari 2009

Fredag igen!


Fattade ingenting i morse. Kände mig helt klubbad. Jobba eller inte jobba? Inte jobba, var det. Vände mig och somnade om.

Det slår aldrig fel. På fredagarna vaknar barnen och är jättepigga tidigt. Övriga vardagar är de helt slut när vi väcker dem. Är det inte lustigt? Som tur är, är de lite större nu så de kan vara uppe en stund själva. Deras trötta mamma behöver sova lite längre.

Nu har jag druckit mitt förmiddagskaffe och känner mig redo att ta tag i hushållets sysslor. Och det är inte kul. Jag ska damma, dammsuga och plocka lite. Vi har ganska bra ordning här annars, det är bara de förbaskade dammråttorna...

Eftersom mannen är hemma och äter lunch varje dag hinner han också fixa till det lite hemma då. Så som plocka med disken, tvätten och ibland dammsuga. Det är väldigt skönt att komma hem till en snyggt hem efter jobbet. Eftersom vi lämnar hemmet ca 6.45 varje morgon händer det att vi lämnar frukostdisken på bordet eller diskbänken. Det vill man inte se när man kommer hem. Ja, jag vet. Jag har det bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem har lyckats att fånga det kortet på dig? SPJ