söndag 13 februari 2011

Det var den helgen det...

Helgen började inte riktigt som jag tänkt. I fredags vaknade jag med dålig mage. Trodde det var magsjukan som var på g, men så var det inte. Jag stannade förstås hemma. Jag och yngste sonen. Trots att jag bara var lös i magen kände jag mig inte alls i form. Gick bara och väntade på att spy.

På lördagen var vi bjudna till syrran. Visste inte hur vi skulle göra. Jag kände mig ok, så vi åkte. Vi hade en trevlig dag där som vanligt. Lantluft är inte fel. Vi fick också kolla på lite fina får som de har på sin gård. Kvällen avslutades så klart med Mello innan vi susade hem.

Idag har vi städat lite och suttit ute i det härliga vädret. Mot husväggen värmde solen på skönt. I uterummet var det riktigt varmt och skönt. Det märks att våren närmar sig. Som jag längtar!

Nu sover barnen. Jag ska hänga upp tvätt och plocka fram kläder till imorgon. Då är det dags för jobb igen.

Som jag brukar säga: livet består av alldeles för mycket jobb...

Inga kommentarer: