onsdag 2 februari 2011

Jobb på halvfart

Idag har jag jobbat. Förkylningen är i stort sett borta, men jag har varit helt slut i huvudet idag. Inte ens kaffe har hjälpt.

Nu har jag duschat och hoppat i myskläderna. En kopp te väntar. Yngste sonen sitter i fotbad. Äldste sonen är på innebandyträning. Det är alltså väldigt lugnt här hemma.

Det är mycket konstigt som kan hända i en barnfamilj. Det märkte vi i natt: )

Jag hörde att äldste sonen var uppe och tassade. Fram och tillbaka. Jag hörde att han tappade något på hallgolvet. Örhänget, tänkte jag. Sen tände han i hallen. Då var jag tvungen att kolla vad det var frågan om. "Jag tappade min tand. Jag måste hitta den". Jag gick och la mig igen. Strax därefter kom han och la sig hos oss. Hittade du den, frågade jag? "Ja, men bara en", svarade han.

Det visade sig att han dragit ut två tänder i natt. Jag visste inte ens att han hade några lösa: )

Inga kommentarer: