tisdag 2 augusti 2011

Dagarna rullar på...

Idag har mannen jobbat. Han har kryssat fram och tillbaka i Småland och kört 81 mil idag. Verkar jobbigt... Jag har också haft det jobbigt. Att hålla koll på två livliga pojkar tar på krafterna: ) Men det blir mycket motion av allt cyklande. Jag är ju sån att jag vill ha koll och då cyklar jag gärna och kollar så de leker bra lekar. Tyvärr är det inte så många andra föräldrar ute... Idag har barnen hittat en trädkoja. Man bara undrar hur de lyckas hitta allt. Jättekul att leka där, det förstår jag. Men det är lite väl långt hemifrån och lite väl högt och farligt för en kycklingmamma. Det är ok att leka där om någon vuxen är med. Det innebar att jag fick sitta där i skogen och filosofera medan de spikade och donade. Imorgon ska jag ha kaffe med mig. Och gummistövlar. Och kanske svampkorg??

Efter kojbygget hittade barnen helt oväntat sina bilar och började leka med dem : )

Dagen avslutades med ett kvällsdopp. Inte för mig, men för övriga i familjen.


Mannen ska jobba imorgon också. Sen planerar vi att göra en liten tripp i slutet av veckan. Måste få en riktigt bra avslutning på semestern så jag är redo för jobb på måndag igen. Jag hoppas att det vi tänkt boka är ledigt. Ska ringa tidigt imorgon...

1 kommentar:

prylpinglan sa...

Jag röstar för svampkorg!!! Å kaffe såklart!!!