tisdag 1 juli 2008

Allvarligt oroad över Lilla P

I dag blev jag allvarligt oroad över Lilla P´s mentala hälsa. Från att ha varit helt befriad från intresse av "antikt skit" och med enkelhet, stilrenhet och modernism som ledord vid inredning i hemmet har hon nu börjat prata om att sätta upp en hylla i köket som hon ska ha gammalt porslin på. Sedan Upsala Ekeby/Gefle-dörren öppnades för henne för någon dag sedan har hon blivit loppisgalen. Efter en stunds eftertanke har dock min oro förbytts mot glädje - grattis du har äntligen vågat kliva ut ur garderoben och bli bohemisk! Nu är vi två! Jag ser fram emot loppisjakt med dig i sommar. Här är kopparna "Smide". Sådana hade mormor och jag antar att du liksom jag lärde dig att dricka kaffe i dessa. Tyvärr har modern (som annars brukar spara på allt) gett bort kopparna till någon Lionsauktion eller dylikt men det finns säkert sådana koppar där ute i loppisbodarna som bara väntar på dig syrran! Go for it!!!
Stora P

1 kommentar:

Lilla P: sa...

Kul att du hittade mormors koppar. Tyvärr bara på nätet. Jag blir nästan lite rädd för mig själv, men du behöver inte vara orolig. Höjdpunkten under Båstadvistelsen kanske blir Kaffekoppsmuseet. Du ska veta att jag har tyckt att det var det töntigaste som fanns. Tur att man kan ändra sig:)

Lilla P