onsdag 16 juli 2008

Semesterpyssel

I dag har vi tillbringat några timmar vid badet. Det var blåsigt och solen gick i moln ibland men det gick att sola, läsa och fika. Ungarna lekte och tyskarna bräkte. Kusinerna har åkt hem till sig. Hemma håller jag på med projekt planteringskällare. Krukor, trälådor och annat smått och gott ska flyttas från boden till källaren och däremellan genomgå rengöring och bedömning om de ska få vara kvar i mina ägor, skickas till tippen eller skänkas till ungarnas loppis. Detta är nog bara en femtedel av allt jag samlat på mig genom åren så det lär nog ta ett par dagar att få ordning på allt.
Nu är min mormors gamla bokhylla målad och klar och placerad i storgrabbens rum. Funkar som rumsavdelare så nu har han en sovdel och en tv-del. Han fick ta över lillgrabbens smala hylla när Ivar gjorde så den inte fick plats längre.

Stora P

Inga kommentarer: