tisdag 13 oktober 2009

Dålig skärpa

Igår var jag hos optikern och fick mina nya linser. Jag ska testa en ny sort som är för oss med brytningsfel. Optikern pratade så gott om dessa linser. Jag skulle se bättre och se färger bättre. Igår kväll fick jag inte någon riktig skärpa på vänster öga. Idag på morgonen var det också lite oskarpt, särskilt på nära håll. Jag ringde optikern. Assistenten tyckte att jag skulle ha lite is i magen. Det kan tydligen ta lite tid innan ögonen vänjer sig.

Nu är det väl något bättre. Imorgon hoppas jag att det är jättebra.

Förresten. Fy vad kallt det har varit idag. Det är väl bara en tidsfråga innan det kommer snö...

1 kommentar:

Unknown sa...

och här har det snöat idag. tur vi la på vinterdäcken igår! det var värsta snöstormen på E4an när jag körde till jobbet imorse. 13e oktober...

/Jennie