lördag 7 november 2009

Lördag

Vår lördag började 6.05 idag. Då vaknade äldste sonen och frågade hur länge det var till vi skulle till leklandet. Fyra timmar! Han satte sig vid teven och vi vilade lite till.

Kl 10 åkte vi dit. Inte så farligt mycket folk idag. Barnen lekte och hade skoj och vi satt och slöade. Vi åt lunch där. Efter 4 timmar var vi nöjda och åkte hem.

I eftermiddag har mamma och jag varit på stan lite och kollat efter klänning till mig. Jag köpte hem en snygg som kostade 500:-. Nu är jag på jakt efter en svart kavaj med halvlång ärm att ha till. Det kommer nog bli bra.

Nu är jag och barnen själva hemma. Mannen är hos sin syrra på 30-årsfest. Jag var också bjuden (förstås), men vi hade ingen barnvakt. Idag var det kompisarna som skulle komma då kände vi inte för att ta med barnen. Vi ska mysa här hemma och ha det skönt. Det är inte fel det heller. Jag sparar mig till nästa helg då Renoverarna kommer. För det vet man ju hur det brukar sluta: ).

Nu väntar lördagsgodiset!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hade haft plats för två barn till! Här är det ju alltid som en fritidsgård:)Men det känns skönt att veta att du är utvilad till nästa helg!! För då blir det party!! / Fru renoverare

Lilla P: sa...

Fru Renoverare: Tack, det var snällt. Men det gjorde mig inget att vara hemma idag faktiskt. Däremot ser barnen fram emot att sova hos er när vi ska på bröllop: )

Anonym sa...

It`s a date! /Fru Renoverare

Anonym sa...

och bild på klänningen!
/Jennie

Lilla P: sa...

Jennie: Kommer!