söndag 15 november 2009

Överskottsenergi

Äldste sonen är lite halvkrasslig. 38 graders feber och hosta. Den andre sonen är nu frisk och har en otrolig överskottsenergi som snart driver oss till vansinne. Imorgon får det bli dagis för hans del mellan 9-14. Då hinner han leka av sig och brorsan får vila sig i lugn och ro. Imorgon ska mannen vara hemma. Jag har planering på jobbet, därför vill jag jobba imorgon. Det som är lite surt är dock att min vanliga väg till jobbet kommer vara avstängd. Jag får köra en omväg. Och så ska det vara i 3 veckor! Suck!

Ikväll är matlagningsinspirationen lika med noll. Därför blir det scones till kvällsmat.

Om ni vill veta så har jag lämnat tillbaka både klänning och kavaj. Jag hittade faktiskt en klänning i garderoben som jag bara haft en gång på en disputation. Den ska jag ha på bröllopsfesten. Till det har jag köpt ett par snygga lacktights och ett par nya pumps. Blir skitbra! Och definitivt mycket billigare.

Inga kommentarer: