onsdag 11 november 2009

Onsdagen

Idag har jag jobbat. Mannen har varit hemma med sonen. Morgontempen var idag 38,5. Bättre än igår alltså. Idag har det inte gått upp så högt, utan han har varit piggare och lekt mer. Nu däremot fryser han och ser lite hängig ut. Vi har gett Ipren.

Vi fick reda på att man kan kombinera alvedon och ipren för bättre effekt. Och det kan jag säga att det funkade igår kväll. Han blev så upptrissad så det blev lite väl bra.

Imorgon hoppas jag att han vaknar feberfri.

Själv känner jag mig lite sliten. Fyra oroliga nätter sätter sina spår. För jag kan ju inte påstå att man sover bra när man har barn med hög feber.

Ikväll ser jag fram emot en slapp tv-kväll med lite godis. Äldste sonen har förresten fått sina glasögon. Han vill inte ha dem på sig. Hur vi ska lösa det är fortfarande en gåta. Nu ligger dock allt fokus på att kurera sjuklingen. Glasögonen får vi bråka om sen.

Inga kommentarer: