lördag 22 maj 2010

Natur, konst, kultur och shopping

Kl. 8.00 körde vi hemifrån. Jag visste inte vart vi skulle. Men när mannen får bestämma har jag mina aningar. Jag känner honom rätt väl, liksom...
Första stoppet var Wanås slott. Vi parkerade och hamnade mitt i en släktträff. Alla vinkade glatt när vi svängde in på parkeringen: ) Pinsamt. För dem...
Fikat är viktigt! Barnen mös i bagaget och åt rullmackor innan vi gick in i parken.
I parken runt slottet fanns det massa (konstiga) konstverk. Det var en otrolig grönska och vacker bokskog.
En häst av något slag...
Runt om i skogen fanns det massa röda klot uppe i bokarna...
Ett träd av aluminium.

Ett litet hus i skogen...Slottets ladugård. Här fiser kossorna så att elementet blir varmt: )
Inte bra för klimatet...

Vi lämnade slottsskogarna och körde till Vinslöv. Här fanns ett ställe vi ville besöka...
Klart!!!Jag hoppas ni sett "Plötsligt i Vinslöv". Annars har ni missat något kul. Det kändes stort att komma så nära bangolfarna i Vinslöv; )
Där efter styrde vi kosan till Söderåsens nationalpark. Det är där "Barda" spelas in. Barnen var spända på att besöka denna spännande skogen. Kanske fanns det något monster där... Barnen bangade inte. Däremot deras mor... Jag klarade inte av att gå in i den skogen. Fullt med bruna löv på marken och massa stora, äckliga sniglar överallt. Det var en riktig ormskog. Jag gick och satte mig i bilen igen...

Sen körde vi vidare genom det vackra skånska landskapet.Och hamnade förstås i närheten av Båstad. Vackert, som vanligt. Det blev också en tur in till Ängelholm. Där fick jag gå i lite affärer. Så jag också blev nöjd: )Mannen besökte en utställning som Ulf Nordfjell hade. Visst gör han snygga saker.
Kvällen avslutades med grillning. Vi har det bra i vårt nya uterum: )
Hoppas ni också haft en bra lördag!
















Inga kommentarer: