tisdag 25 maj 2010

...som en uppförsbacke i motvind...

Så känns mitt liv just nu... Jag har varken tid eller lust att vara sjuk och må dåligt. Idag hade jag bokat in mina 2 första utvecklingssamtal. Det blev inget med det. Nu skjuts det på framtiden. Jag som vill ha det avklarat. Nu har jag i alla fall börjat äta penicillin. Jag hoppas att det verkar snabbt. Det brukar det faktiskt göra. Idag har jag vilat ganska mycket. Yngste sonen har varit på förskolan några timmar. Jag brukar aldrig lämna honom där när jag är sjuk, men idag kändes det nödvändigt med läkarbesök och apoteksbesök. Fast hur lätt är det att vila när det är en snickare här som låter utanför hela tiden. Imorgon är jag hemma också. Då får sonen vara på förskolan några timmar också. Så jag får chansen att piggna till.
Jag har varit och köpt ett par sandaler som jag lagt undan. Det tog på krafterna. Inte så smart när man är sjuk kanske... Fast det är bra att tröstshoppa lite ibland när man känner sig nere.


Inga kommentarer: