söndag 6 juni 2010

Helgen i bilder

Vi har haft en toppenhelg och firat äldste sonen som fyller 8 år idag!
Igår hade vi släktkalas. Gästerna kom kl. 15 och då bjöds det på tårta. Sonen hade önskemål om två tårtor. En masipan- och en jordgubbstårta. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. De såg ut som riktiga proffstårtor: )
Vi dukade ute i trädgården. Jag hade lånat ett tält på jobbet. Det är för jobbigt att sitta mitt i solen. Barnen tyckte det var mysigt under tältet: )
På kvällen grillade vi hamburgare. Det var gott. Det blev även lite öl och vin därtill så klart. Gästerna gick runt 23. Då hade barnen slocknat. Nöjda med dagen.
Nationaldagsfirandet kommer lite i bakgrunden i vår familj eftersom det är sonens födelsedag. Men det finns inte mycket som slår en svensk flagga mot en klarblå himmel. Vackert!
Sonen vaknade tidigt idag. Kl. 5 började han fråga om han inte skulle få sina presenter. Vi var inte så sugna på att gå upp då, så han fick snällt somna om. Vi smög upp kl. 8 och gratulerade honom. Han var nöjd med sina presenter även om han inte fick någon ny cykel som han önskat sig. Dagen har varit lugn. Sonen fick önska lunch. Då blev det Max.
När samtliga utom jag var på fotbollsträningen ikväll åkte jag till affären och handlade lite. Sen tände jag igång grillen och fixade en lite överraskningsmiddag för sonen när de kom hem. Det blev kött, hasselbackspotatis och bearnaisesås. Sånt som han gillar!
Nu sover barnen gott. Själv är jag ganska trött. Nu har vi kalasat färdigt för ett tag. 5 dagar eller så: ) Då är det lillskruttens tur.





1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ut som en toppen kalashelg!
Ha en bra vecka :-)

Kram
/Jennie