onsdag 9 juni 2010

Mitt i veckan-rapport

Så var min värsta dag onsdagen avklarad. Nej, så farligt var det inte idag. En rätt behaglig dag trots regnet. På jobbet har vi gjort chokladbollar idag. Det ska barnen få äta på avslutningsfesten imorgon. De fick var sin klick sen fick de rulla egna bollar. Kladdigt blev det: ) Jag ångrade att jag tagit den vita tröja idag... Allt går bort med Yes! Imorgon ska vi ha en mysig förmiddag och tacka av de barn som lämnar oss. Vi hoppas på fint väder, men prognosen ser dyster ut.

Vädret verkar bli dåligt även på fredag. Inte bra. Då fyller yngste sonen år och ska ha kalas på kvällen. Vi har ju planerat för utelekar, men får nog tänka om. Ska vi ha 13 barn inne gäller det att styra upp dem en aning om det inte ska bli kaos. Men det klarar en rutinerad förskollärare-mamma.

Här hemma är det lugnt (och skönt!) för tillfället. Mannen jobbar till 19 och barnen är hos grannarna. Jag njuter lite av lugnet innan kvällspasset börjar.

Inga kommentarer: