onsdag 28 maj 2014

Checkat ut

Kl 14 checkade jag ut från jobbet och tog långledigt. Fick plötsligt ledigt på fredag och det känns extremt välkommet. Vet inte varför, men jag känner mig sliten. Jag behöver nog semester helt enkelt. Påminns om att semestern faktiskt närmar sig med stormsteg när taxfreekatalogen damp ner i brevlådan idag. 

 Jag har bara jobbat på och jobbat på, utan lediga dagar, vab eller sjukdom på hur länge som helst. Det är så klart bra, men det ger inga extra pauser i vardagen. 

Den här dagen har också känts väldigt lång. Men jag har ju varit uppe sen 5 också. Efter jobbet fick jag åka och handla. Fixa kvällsmat för att sedan sticka iväg för att vara barnvakt åt småkusinerna. Nu är vi hemma. Sminket är borttvättat. Jag har lätt huvudvärk. Ett avsnitt av Tjockare än vatten. Kanske. Om jag orkar. 

Inga kommentarer: