tisdag 16 december 2014

Rekordtidigt

Granen har redan fått komma in till oss. Så tidigt har det aldrig hänt förut. Den tradition som jag är uppvuxen med var att granen togs in dagen före julafton. Men i år var jag på annat humör. Mannen som inte är särskilt förtjust i julen och som varje år ställer sig frågande till varför man ska ta in ett träd, fick i uppdrag att på egen hand köpa en gran. Han tog uppdraget på största allvar och köpte den tätaste gran jag någonsin sett. En riktig de Lux-variant för endast 199 spänn. Allt för att göra familjen glad. 

En bra tisdag. Den goda energin fortsätter och jag känner att jag har bra koll på julen. Lägger det på en lagom kravnivå. Har nämligen insett att det är helt orimligt att under en månads tid ägna all energi och allt fokus åt en endaste dag, julafton. 


Inga kommentarer: