fredag 23 januari 2009

Helg igen!

Veckorna bara rusar på. Idag ägnar jag mig åt den vanliga fredagsstädningen. Det är skönt att gå och skrota på förmiddagen och städa av lite. Barnen myser länge i pyamas och inget tjat om att skynda sig. Känner att jag måste passa på och njuta av mina lediga fredagar. Till hösten blir det andra bullar. Då börjar äldste sonen första klass och då är det skola 5 dagar i veckan. Då kanske det är lika bra att jobba fredagar också, när man ändå måste upp och iväg. Får fundera vidare på vilket som är bäst...

Helgens planering är blank. Stora sonen har feber. Den flög på igår natt. Utan förvarning vaknade han med 39 graders feber. Idag har han 38 utan Alvedon, så den kanske är på väg bort. Vi får vara inne och mysa.

Jag ska nog åka en sväng på stan när mannen kommer hem. Ska spana in leggingsen som alla pratar om. De som ser ut som jeans. Det är tydligen "inne". Då måste man ju haka på trenden, eller?

Ikväll blir det förstår Let´s dance! Kvällens mat är bestämd: kycklinggryta och ris. Därefter fredagsmys så klart!

Inga kommentarer: