onsdag 14 januari 2009

Jag blir så trött!

Var är vintern? Var är kylan? Var är snön? Jag är så trött på dessa grusiga kläder som man får med sig hem efter en dag på dagis och skola. Klart att jag är glad att barnen är ute och leker varje dag, men vad är det för väder vi har? Det är min åsikt som förälder eftersom jag är trött på att få slänga in ytterkläderna i tvättmaskinen det första jag gör när vi kommer hem.

Jag blir trött som proffisionell förskollärare också. Jag vet inte hur många gånger jag sopat i hallen på jobbet idag. Sen är jag lite less på gnälliga föräldrar också. De suckar och klagar över att det är grus på golvet. För att i nästa sekund slå av barnets vantar inne i hallen. Men hallå!!!

1 kommentar:

Tovili sa...

Så sant som det är sagt!
Men tvätta barnens kläder varje dag, det gör inte jag! Eftersom dom blir exakt lika grusiga imorgon igen.