torsdag 15 januari 2009

Utvecklade smaklökar


I tio års tid har jag haft den bestämda åsikten att pasta och lax är en oätbar kombination. Detta beror på en totalt misslyckad måltid med pasta och laxsås som jag lagade då, för länge sen, i vår första lägenhet. Det var Stora P som tipsade mig om att jag kunde göra laxsås av den överblivna ugnslagade laxen. Dragon skulle det vara i såsen också. Denna maträtt tilltalade varken mig eller min man. Det var faktiskt så illa att vi, efter första tuggan, helt enkelt var tvugna att slänga maten.

Idag när jag satt på min rast och surfade efter lämplig kvällsmat hamnade jag på ett recept med pasta och lax. Verkade ändå lite gott och spännande att prova om smaken är den samma. Här skulle det dock vara rökt lax. Inhandlade ingredienserna på vägen hem.

Maten var god! Och lättlagad! Tänk vad smaklökarna kan mogna och utvecklas på tio år!

Testa gärna:

pasta

rökt lax

Keldas Simply cheese-sås.

1 kommentar:

Yogamamma sa...

åh, jag har hur många recept på pasta med lax som helst. Och jag älskar det. Mycket.