onsdag 30 september 2009

Liten, rädd och så lite kiss i sängen

Nu börjar tröttheten komma. Idag har vi haft planeringsdag på jobbet. Det har varit en bra dag, men nu känner jag mig ganska slut huvudet. Inatt har jag dessutom sovit dåligt. Kl 2 ropade yngste sonen på mig. Då var han mörkrädd och kunde inte somna om. Vid tretiden ville han gå över till vår säng. Visst, det gick ju bra. Lite trångt dock eftersom äldste sonen och mannen förstås låg där.

Där somnade vi till slut. Vaknade en timme senare av att det var blött i sängen. Då hade han kissat ner sig. Den lille alltså. Upp och fixa med det. Alla fick hitta nya sängar att sova i. Jag och yngste sonen la oss i hans säng igen. Mannen la sig i äldste sonens säng. Äldste sonen gick och hämtade ett täcke och la sig i sin soffa.

Jag kunde inte slappna av och somna om för jag låg och tänkte på att nu kommer ingen kunna höra när väckarklockan går igång. Vi kommer att försova oss. Och jag kommer komma försent till jobbet.

Men mannen hade koll på läget. Han hade ställt mobilen så vi gick upp i rätt tid.

Nu måste jag ta en titt i barnens garderober och se vad det finns för varmfodrat. Fodrade regnkläder är ju ett måste denna årstiden. Varma gummistövlar måste inhandlas. Frågan är om jag orkar göra det ikväll. Vi får se om jag får lite ny energi.

Inga kommentarer: