söndag 6 september 2009

Söndagen

Idag fick jag sovmorgon! Jag gick inte upp förrän halv 10. Det var rätt skönt.

På förmiddagen var det dags för simskola för äldste sonen. Jag stannade hemma med yngste sonen. Han ville följa med, men så blev det inte. På eftermiddagen var barnen på kalas hos grannen. Vad gör man när man har två timmar barnfritt? Jo, då åker man till en massa tråkiga affären som K-Rauta, Bygg-Max och Jem & Fix. Gissa vem som valde de affärerna? Inte var det jag i alla fall. Tre stolpar inhandlades. Bara armeringsnätet kvar... Jag krävde lite fika så det blev kaffe och gräddbulle från Statoil. Lyxigt värre.
Ikväll gav jag mig på det där plättjärnet igen. Fast denna gången med betydligt bättre resultat än sist. Många plättar blev det. Jag tror att jag stod och stekte i en timme.
Nu ska vi slappa i soffan. Känner mig ganska redo för en ny arbetsvecka. Faktiskt.

Inga kommentarer: