fredag 29 januari 2010

Då var det fredag igen!

Kylan håller i sig. 15 minus på morgonen. Nu är handlingen avklarad. Det blir ju en hel del eftersom vi ska ha gäster imorgon. Men det är riktigt skönt att handla vid 8 på morgonen. Då är det väldigt lite folk.

Nu sitter jag här vid datorn och dricker kaffe och inväntar ytterligare inspiration till städningen. Ibland känns de lediga fredagarna som en nitlott. Det är så mycket som ska fixas. Fast jag ska inte klaga. Jag trivs bra här hemma på fredagarna.

Yngste sonen har en kompis här nu. Han är så glad att han äntligen fick leka med någon. Nu sitter de i fåtöljen tillsammans under en filt och tittar på film. Mysigt!

Äldste sonen ska följa med en kompis hem efter skolan. Då tänkte jag passa på att åka på stan lite. Det funkar ju när man bara har ett barn med sig. Det har kommit in en hel del snygga vårkläder i affärerna. Även om våren känns långt borta är det kul med lite nytt. Jag är på jakt efter ett par trasiga jeans/jeansleggings: )

Nu ska här städas!!!

Inga kommentarer: