tisdag 19 januari 2010

Min tisdag

När mannen puttar på mig på morgonen för att det är dags att gå upp, vill man bara vända på sig och somna om. Men trots allt så går det rätt bra att komma igång. Efter duschen känns det ju bättre. Jag längtar efter dessa ljusa morgnar som väntar framöver.

Yngste sonen har varit på dagis idag. I två timmar. Sen ringde de och sa att han ramlat och slagit i armen. Han var jätteledsen. Mannen hämtade honom med sin jobbil. Eftersom det inte verkade vara någon större fara fick han åka med honom på jobbet fram till kl. 12 när han slutade. Imorgon blir det dagis några timmar på eftermiddagen.

På mitt jobb har det rullat på. Det är många nya rutiner som ska jobbas in, men det känns positivt. Idag har vi försökt lösa vårt telefonproblem på avdelningen. Den ena smartare lösningen än den andra diskuterades. Jag stod väl inte för de smartaste i den frågan dock... Tur att vi har en vikarie med huvudet på skaft. Tillägas bör att problemet ännu inte är löst...

Efter jobbet var det dags för tandläkarbesök. Jag hade ett hål som skulle lagas. Jag har haft tur med mina tänder och haft väldigt lite hål. Men det här hålet var stort. Hur det nu är möjligt eftersom jag inte känt något. Men efter en halvtimmes bökande i munnen så är hålet fixat. Jag gick därifrån 1000 kr fattigare. Men nu ska här minsann sköljas med flour och rensas mellan tänderna. För laga hål har jag inte lust att göra mer.

Nu sover barnen gott och vi har några slöa timmar framför oss innan det är dags för sängen. Imorgon kväll ska jag på föreläsning med Alf B Svensson. Han är familjeexpert och bra på hur man sätter gränser. Där kan ju alltid behövas lite tips.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har varit på hans föreläsning,men det var några år sedan. Jag tyckte att han var bra då.
Han hade egna exempel som han hade varit med om. SPJ