onsdag 13 januari 2010

Ville bara visa..

...att jag är rätt händig.

Barnen har fått nya hockeyklubbor. De var ju alldeles för långa och behövdes sågas av. De kunde inte vänta till pappa kom hem. Äldste sonen gick ut i garaget och hämtade "pappas såg" (hmmm). Sen tyckte de att jag skulle såga av klubborna. Jag är inte direkt vän med fogsvansar. Har dåliga erfarenheter sen träslöjden. Jag fick liksom aldrig till det.

Men nu. Jag fixade det hur lätt som helst. Barnen hejade på och blev riktigt impade. Ett och annat har man tydligen snappat upp av mannens fixande och kanske lite från Bygglovs-Matte också: )

Förresten. Han har ju blivit lite gråhårig. Men lite gråa stänk är minsann rätt charmigt...

6 kommentarer:

Tovili sa...

och kanske ett och annat från en viss före detta arbetskamrat???

Anonym sa...

Ser himla bra ut:)
/Ulrika

Anonym sa...

Du har väl rätt längd på klubborna?
Och, glöm inte att göra knoppen med isoleringsband!SPJ

Lilla P: sa...

Tovili: Visst ja, dina tips är ju ovärderliga!

Ulrika: Tack: )

SPJ: Hörde något om detta, ja. Ska ordna det! Längden är perfekt!

prylpinglan sa...

men du.... just precis de där med träslöjd... de är de som är de dumma... alla dåliga minnen man har från träslöjden... man fick en 2 meter lång planka å så skulle man göra nåt av den som toh hela terminen å sen tyckte majjen att men inte hade sandpapprat nog ändå... de va ju sååååå tråkgt... jag har ju läst en inriktningen inom i bla träslöjd inom lärarprogrammet.... lekfullt lärande... ja jag kan inte förklara allt här med de handlar om att inte döda de stackar eleverna med för svåra/tunga uppgifter utan ge dem mindre bitar å mer spännande roliga uppgifter....

Sessan sa...

Nu behöver du ju inte göra slingor.. spara massa pengar ... Bra med lite gråa stänk.