tisdag 26 januari 2010

Rapport!

Äntligen är det lugnt och jag kan sätta mig här.

Först skrev jag onsdagsrapporten i förra inlägget. Men det var ju fel dag.

Idag har det varit full rulle. Jobbat lång dag, till 16. Sen hämtat yngste sonen. Var i affären och handlade lite kvällsmat. Idag var det öppen mottagning på vårdcentralen för att vaccinera dos 2. Bara jag nämnde det för sonen bröt han ihop. Han grät och grät och var helt förstörd. Jag tänkte att det var bäst att ta det lite lugnt och åka hem en stund. Det var ju öppet till 19.30.

Medan vi väntade var jag med mamma på en lägenhetsvisning. Det var en marklägenhet här i stan. Det var riktigt skoj eftersom mannen och jag har bott i den lägenheten mellan januari 2000 och november 2001. Det var verkligen roligt att komma dit igen och kolla. De hade frächat upp den och bytt en hel del vitvaror. Ett toppenboende helt enkelt. Får se vad mamma kommer fram till. Men det är ju jobigt det här att rensa ut ett helt hus, tycker hon.

När vi kom hem därifrån åkte sonen och jag till vårdcentralen. Nu var det ingen återvändo. Mot hans vilja vaccinerades han. Sen fick han gå in i affären och köpa en serietidning. Nu sover han gott med sitt nalleplåster på armen. Vi får se om det blir någon feber imorgon.

Nu måste jag äta något för det har jag knappt hunnit ikväll.

Tjingeling på er!

Inga kommentarer: