onsdag 6 februari 2013

En bra dag...

...på många olika sätt...
Jag har varit ledig idag för att stötta äldsta sonen. Och det behövdes tydligen en pedagogmamma för idag blev det framsteg. Som mamma har jag nytta av min kompetens som pedagog och som pedagog har jag nytta av mina erfarenheter som mamma. Perfekt kombination att ha i vissa lägen. Jag vabbar resten av veckan för att kunna vara där jag behövs mest just nu. Hoppas det går ännu lite bättre imorgon.

Efter besöket på skolan fick vi en mysig dag tillsammans. Det gäller att hålla hans humör uppe och han har varit glad idag. Jag har också känt mig glad.

På eftermiddagen blev det ändå lite jobb för min del. Hade anmält mig till brandskyddsutbildning genom jobbet. Så vi var ett gäng som fick massa bra info och fick testa att släcka med brandsläckare och brandfilt.

Kvällen avslutades med ett halvt glas vin i soffan framför fotbollsmatchen. Som jag inte orkar se klart. Har krupit ner under täcket nu.

Förutom att ta hand om sonen imorgon så måste jag handla och städa inför helgen. Då får vi två besök : )



Inga kommentarer: