lördag 16 februari 2013

Skön lördag!

Vaknade vid 8, men vi låg kvar i sängen till 9. Så skönt att kunna göra det! Det som man längtar efter på vardagarna.

Sen har vi grejat här hemma, gjort fina köttbullar, varit på leklandet med äldste sonen som blev avundsjuk på den yngre som var där igår. Men vi måste uppmuntra all fysisk aktivitet, så därför åkte jag med honom dit. Jag roade mig med att läsa tidningar och kolla på folk. Det är väldigt intressant faktiskt. Hur lätt det är att bilda sig en uppfattning om folk beroende på hur det ser ut och klär sig. Men hur fel det kan vara. Det jag undrar är förstås: undra vad andra tycker och tänker om mig när de ser mig?!

Nu ska vi fixa i ordning oss till kvällens kalas hemma hos svägerskans familj. Många frågor att ta ställning till:
Vad ska jag ha på mig? Förmodligen nåt svart...
Lockigt eller rakt?
Vilken skugga ska jag ha till mina gröna ögon idag?

In i duschen!



Inga kommentarer: