tisdag 26 februari 2013

Så gick det sen

Befann mig på jobbet mellan 7.30-16.45. En lååång dag! Trots många timmar höll jag mig på en ok energinivå. Var ute mycket och känslan av att våren snart är på väg infann sig verkligen när solen visade sig.

Väl hemma så väntade kvällspasset. Och det innebär knappast att softa i soffan. Nej, hem och svänga ihop en köttfärslimpa, se till att äldste sonen aktiveras vilket idag innebar bakning. Mannen och han bakade kladdkaka. Här måste den fria tiden också styras upp. Läxor, disk, tvätt och så lite kvällsfika.
Nu sover barnen och mannen har åkt iväg. Kan säga att jag gillar lugnet och tystnaden som infunnit sig. För att inte hinna koppla av för mycket har jag tagit fram lite som jag måste läsa och lite som jag måste skriva och förbereda inför morgondagens möte. En timme till klarar jag nog...





Inga kommentarer: