söndag 16 november 2014

Konstig söndag

Vet inte vad som hände med den här söndagen. Efter en skön sovmorgon drog jag igång med lite bakning. Och plötsligt infann sig en inre stress och huvudet kändes fullt av tusen tankar och jag hade svårt att fokusera. Vet inte om jag drog igång ett för högt tempo då jag bakade kolakakor, saffransbullar och gjorde köttfärslimpa samtidigt. Diskbänken såg in som ett bombnedslag samtidigt som sonen, mannen och svärmor satt vid köksbordet och spelade Monopol. 

Känslan höll i sig och efter lunch körde jag iväg för att fixa några ärenden. Nya jeans och skor. Promenad med sonen till affären och sen kvällsmat. 

Tvekade länge om det skulle bli något benpass idag eller inte. Till slut körde jag. Fick mig att må mentalt bättre. Att räkna repetitioner kan göra väldig nytta ibland. Fokus på bara det. Marklyft i olika former och några hundra squats. 

Ikväll har jag känt mig mer tillfreds. Lägger mig i renbäddad säng och hoppas på skön sömn. 



Inga kommentarer: