måndag 3 november 2014

Presterar bäst under press

Ibland tänker jag att det är så. Att när det är som mest, går det som bäst. Idag tycktes jag stå inför ett omöjligt uppdrag. Sluta jobba 16.15. Hem. Laga Carbonara. Äta. Köra till hockeyträning kl 17. Det gick. 
Mycket att göra kräver bra planering och då flyter det på bra. 

Sen blev kvällen lugnare. Bytte om för att göra något ovanligt. Köra lite på löpbandet. Musik i öronen och fem minuter. Sen hann jag inte mer. Sen en blixt och en smäll och löpbandet hade gjort sitt. 

Istället på med jacka och mössa och ut i mörkret. En runda som gav positiv energi. Så jag är glad att det blev som det blev trots allt. 

Nu när jag fyllt 40 tyckte jag att det var på tiden att jag blev ägare till ett par mysbyxor. Sköna. Och snygga. 


Inga kommentarer: